შეგიძლიათ, წარმოიდგინოთ, რაოდენ მძიმე იქნებოდა მაშინ ”მერსედესის” შოკი? ვგულისხმობთ იმ დროს და იმ მომენტს, როცა პირველად მოხდა ისე, რომ მაღალი კლასის BMW უკეთესად იყიდებოდა, ვიდრე Mercedes ”S-კლასი”. თანაც, ტოპმოდელ 750i-ს V12 ჰქონდა!
სწორედ მეორე თაობის BMW 7er-ის (E32, 1986-1994) დამსახურება იყო ის, რომ 1988/89 წლებში დაგეგმილი W140-ის გამოშვება ”მერსედესმა” 1991 წლისთვის გადადო. რატომ? საქმე ის იყო, რომ ”მერსედესის” შეფებმა ინჟინრებს უთხრეს, მეტი იფიქრეთო და ასეთი დავალება
და ”მერსედესის” ინჟინრებმა ეს დავალება იმდენად ზედმიწევნით ზუსტად და დეტალური სრულყოფილებით შეასრულეს, რომ დღემდე გაოცებულები ვართ ჩვენც და ყველა, ვინც ეს მანქანა შეიძინა. იმიტომ, რომ ეს იყო არა მხოლოდ ინოვაციური და განუმეორებლად კომფორტული მანქანა. დღეს თამამად ვამბობთ, W 140 ყველა დროის ერთ-ერთი უნაღდესი მერსედეს-ბენცია, რადგან წინამორბედისგან განსხვავებით, არცერთ მის დეტალში არ იგრძნობოდა, რომ შტუტგარტელებმა ფული დაზოგეს. და ეს არის ავტომობილი, რომელსაც, რაც დრო გადის, ფასი კი არ აკლდება, არამედ ემატება!
W 140-ის მასიური კოკპიტი კლასიკური ინსტრუმენტებით. 1996 წლის ივნისამდე 6-ცილინდრიანი მხოლოდ 4-საფეხურიანი ავტომატიკით იწარმოებოდა
პირველ რიგში გირჩევთ 5-ლიტრიანი V8 ძრავით (500 SE, 1993 წლიდან S 500). 326 ან 320 ცხენის ძალით ეს აგრეგატი იდეალურად შეეფერება ამ მანქანას. სისუსტეები ძრავის ელექტროობის გაყვანილობაში ან სავალ ნაწილში თუ იჩენს ხოლმე თავს. ისიც ვთქვათ, რომ მას ბევრი კომპიუტერი და კომფორტის უამრავი ფუნქცია აქვს, რაც ასაკში აქილევსის ქუსლი შეიძლება იყოს.
Mercedes S-კლასი (W 140)
ავტომობილის პრემიერა ჟენევის 1991 წლის ავტოგამოფენაზე შედგა. კუპე კი ერთი წლის შემდეგ გამოვიდა. 1994 და 1996 წლებში მოდელი განახლდა (ფეისლიფტი). წარმოების შეწყვეტამდე (1998) გამოვიდა სედანის და კუპეს ჯამში 432 742 ეგზემპლარი.
Mercedes 500 SE (1992)
ძრავა: V8; მოცულობა: 4973 სმ3; სიმძლავრე: 240 კვტ (326 ცხ. ძ)/5700; მაბრუნი მომენტი: 480 ნმ/3900; მაქს. სიჩქარე: 250 კმ/სთ; აჩქარება: 0-100 კმ/სთ: 7,0 წამში; ამძრაობა: უკანა/4-საფეხურიანი ავტომატიკა; ავზი: 100 ლ; სიგრძე/სიგანე/სიმაღლე: 5113/1886/1495 მმ; საბარგულის მოცულობა: 525 ლ; წონა: 2000 კგ; საწვავის ხარჯი (EU-Mix): 12,3 ლ. Super/100 კმ-ზე; გამონაბოლქვი: 320 გ/კმ; ახლის ფასი (1992 წელს): 123 633 მარკა
შეფის მანქანა: ”მერსედესმა” 1991 წელს W 140-ის სახით მთელ მსოფლიოს უჩვენა, რა იყო შესაძლებელი ავტოწარმოებაში ტექნიკისა და ხარისხის თვალსაზრისით
დასკვნა
გერმანიაში W 140-ს ზოგ-ზოგიერთები აკრიტიკებდნენ - ზედმეტად დიდიაო. ახლა კი ყველა ხვდება, რომ სწორედ ამხელა უნდა ყოფილიყო. W 140 უკანასნელი ”მერსედესია” იმ ტექნოიდური ერიდან, როცა ავტოწარმოებაში ყველაზე მთავარი სიტყვა არა მარკეტოლოგებს, არამედ ავტოინჟინრებს ეთქმოდათ!
ლარს ბუზემანი
ასევე იხილეთ:
რომელი მანქანების შენახვა ჯდება ყველაზე იაფი?
ასევე იხილეთ:
ერთ-ერთი ყველაზე უნაკლო მერსედესი
ამ ჰიბრიდს შეგიძლიათ თამამად ენდოთ!
მანქანა, რომლის შეძენას არ ინანებთ: Honda CR-V
მანქანა მარადისობისთვის (+VIDEO)
რას უნდა მივაქციოთ ყურადღება Mercedes GLK-ს შეძენისას?
Mercedes GLK 100 000-კილომეტრიანი ტესტის შემდეგ (+VIDEO)
\
ფრთხილად ამ მანქანებთან!
როგორი მანქანაა 10 წლის E-კლასი?
ასევე დაგაინტერესებთ:
რა რჩება მანქანისგან 19 წლის შემდეგ? (+ VIDEO)
მილიონერი BMW, რომელიც დავშალეთ
და ყველა დეტალი შევამოწმეთ!
რამდენად გამძლეა Volvo XC90?
ნაღდი ამერიკელი თავისი პლუსებით და მინუსებით
ვარგა ეს ჰამერი?
რატომაა ის ასეთი იაფი?
ყველაზე იაფი და იორღა ”ჯიპები”: Toyota RAV 4
ყველაზე იაფი და იორღა ”ჯიპები”: Honda CR-V
რჩევები მარჯვენასაჭიანი ავტომობილების მძღოლებს
უცხოეთის ქვეყნების უცნაური საგზაო წესები
როდის და როგორ უნდა გამოიყენოს მძღოლმა მუხრუჭი
რა უნდა გაითვალისწინოს მძღოლმა გასწრების დროს?
ასე უნდა გადაუღოთ ფოტოები გასაყიდ ავტომობილს
რა უნდა შევუმოწმოთ მანქანას შორ გზაზე წასვლის წინ
მანქანის ჩუსტებით, ”შლოპანცებით”
ან ფეხშიშველი მართვა ცუდი იდეაა!
საბურავი არ გაპატიებთ!
ნუ დაიხშობთ ყურებს საჭესთან!
8 წესი ავტომობილის ჯანმრთელობისთვის