► მარჯვენასაჭიანი ავტომანქანების სიჭარბე ჩვენს გზებზე დამატებით ყურადღებას და სიფრთხილეს მოითხოვს მოძრაობის ყველა მონაწილისგან - მიუხედავად მათი ავტომანქანების საჭის მდებარეობისა, ვინაიდან საქართველოში მოძრაობა ხდება მარჯვენა მხარეს, შესაბამისად, გზების მონიშვნა, საგზაო ნიშნები და ინფრასტრუქტურა ადაპტირებულია სწორედ მარჯვენა მხარეს მოძრავი მარცხენასაჭიანი ავტომობილებისთვის.
► მოერიდეთ ე.წ. “საჭის გადატანის სერვისებს”. ქარხნული პარამეტრების უხეში ცვლილება ერთიორად ზრდის საგზაო შემთხვევის რისკს. ყოფილა შემთხვევები, როცა გადატანილ საჭეს მოძრაობისას უმტყუნია.
►
► მარჯვენასაჭიანი ავტომანქანა უბიძგებს მძღოლს (მით უმეტეს, თუ იგი მანამდე მარცხენასაჭიან ავტომანქანას მართავდა), რომ უნებლიედ დაიკავოს მარცხენა მხარე ზოლის მონიშვნის იგნორირებით, რითაც კეტავს სივრცეს და აფერხებს მოძრაობას. ჩვევის გამომუშავებას გარკვეული დრო ჭირდება. ამიტომ, ყურადღება ადევნეთ საგზაო მონიშვნას და ნუ დაკარგავთ თქვენს ზოლს.
► ყურადღებით იყავით მარცხენა ზოლში მოძრაობისას, როცა თქვენს წინ მიმავალი მანქანა გიფარავთ სივრცეს, შესაძლოა ამ დროს შემხვედრი ზოლიდან ცდილობდნენ მოხვევას, ხოლო როცა შენიშნავთ მანქანას, მანძილი უკვე კრიტიკულად მცირე იქნება.
► გასწრებისას რეკომენდირებულია მანევრის შედარებით ადრე დაწყება, ვიდრე ამას მარცხენასაჭიანი ავტომანქანის მართვისას გააკეთებდით. ზოგ შემთხვევაში, მარჯვენასაჭიანი მანქანის მძღოლი სივრცეს მარჯვენა მხრიდან დაზვერავს ხოლმე და ამის შემდეგ ასწრებს მარცხნიდან, მაგრამ გახსოვდეთ, რომ დროის ამ მცირე მონაკვეთში სიტუაცია გზაზე, შესაძლოა, სრულიად შეიცვალოს.
► გასწრებისას ნუ დაეყრდნობით მარცხნივ მჯდომი მგზავრის მიერ მოწოდებულ ინფორმაციას იმის შესახებ, ღირს თუ არა მანევრის განხორციელება. გახსოვდეთ, რომ ავტომანქანას მართავთ თქვენ და მხოლოდ თქვენ უწყით მისი ტექნიკური შესაძლებლობები - მოასწრებთ კი გარანტირებულად მანევრის მშვიდობიანად დასრულებას?
► საუკეთესო გამოსავალი ე.წ. გასწრების კამერის დამონტაჟებაა, რომლის მეშვეობითაც ჯერ ეკრანზე აკონტროლებთ სივრცეს და შემდეგ იწყებთ მანევრს (გახსოვდეთ, რომ კამერა უნდა იყოს ხარისხიანი და ასახავდეს რეალურ მასშტაბებს). არსებობს ასევე ორი სარკის სისტემა, რომლის მეშვეობითაც ხედავთ სივრცეს მარცხენა წინა მხარეს. ოღონდ, აუცილებლად შეიძინეთ სპეციალური დაფარვის მქონე სარკე, რათა ღამით შემხვედრი ავტომობილის მაშუქებმა არ დაგაბრმავოთ.
► უმჯობესია თუ სტანდარტულ უკანა ხედვის სარკეზე დაამონტაჟებთ ე.წ. ასიმეტრიულ სარკეს, რომლის მეშვეობითაც დაახლოებით 270 გრადუს სივრცეს გააკონტროლებთ. ნუ დაგავიწყდებათ ასევე ე.წ. “მკვდარი ზონის” სარკეების დამაგრება გარე სარკეებზე.
გოგა გაგნიძე
ასევე იხილეთ:
უცხოეთის ქვეყნების უცნაური საგზაო წესები
როდის და როგორ უნდა გამოიყენოს მძღოლმა მუხრუჭი
რა უნდა გაითვალისწინოს მძღოლმა გასწრების დროს?
ასე უნდა გადაუღოთ ფოტოები გასაყიდ ავტომობილს
რა უნდა შევუმოწმოთ მანქანას შორ გზაზე წასვლის წინ
მანქანის ჩუსტებით, ”შლოპანცებით”
ან ფეხშიშველი მართვა ცუდი იდეაა!
საბურავი არ გაპატიებთ!
ნუ დაიხშობთ ყურებს საჭესთან!
8 წესი ავტომობილის ჯანმრთელობისთვის