- ძრავის ზეთის მუდმივი კონტროლი, საჭირო დროს გამოცვლა და საჭიროებისამებრ დამატება.
- ზეთის, ფილტრისა და, რაც მთავარია, კბილანა ღვედის დროული გამოცვლა.
- გამაფრთხილებელი მაჩვენებლებისთვის ყურადღების მიქცევა - განსაკუთრებით მაშინ, როცა საქმე ძრავის ზეთს ეხება.
- უცნაური ხმებისთვის ყურადღების მიქცევა და დროული მკურნალობა.
1. ზეთის კონტროლი
წესები მარტივია: ძრავში საკმარისი ზეთი უნდა ესხას და აგრეგატი გარედან მშრალი უნდა იყოს. სახურავზე ყვითელი ნალექი იმის ნიშანია, რომ ზეთში ზედმეტად ბევრი წყალია.
2. სერვისის წიგნი
ცვლიდნენ თუ არა დროულად ფილტრს და ღვედს? ბეჭდებიანი სერვის-წიგნი გვიჩვენებს, რამდენად კარგად უვლიდნენ ტექნიკას. თუ ყველაფერს დროულად აკეთებდნენ, პრობლემების არსებობა ნაკლებად სავარაუდოა.
3. ზეთის შემოწმება
ძრავიდან ამოღებული ზეთის შემოწმება გაგვცემს პასუხს კითხვაზე, რა მდრომარეობაა ძრავაში. ეს ან სპეციალისტმა უნდა გააკეთოს, ან მოყვარულმა სპეციალურ ქაღალდზე.
4. კბილანა ღვედი
როცა ადამიანი ავტომობილის გაყიდვას გადაწყვეტს, თუ მანქანას კბილანა ღვედის გამოცვლა უწევს, დიდი შანსია, რომ თავი შეიკავოს, რადგან ეს საკმაოდ ძვირი სიამოვნებაა. კბილანა ღვედის გაწყვეტა კი ძრავას ძალიან სერიოზულ პრობლემებს შეუქმნის.
5. მოუსმინეთ ძრავას
ტესტ-დრაივის დროს ყურადღებით მოუსმინეთ ძრავას და დააკვირდით, რამდენად მშვიდად მუშაობს აგრეგატი. ატარეთ მანქანა სწორ და კარგ გზაზე, მუსიკა კი გამორთული უნდა იყოს, რათა ძრავის ნებისმიერი საეჭვო ხმა გაიგოთ.
6. გაყვანილობა
ელექტროობის, საწვავის ან წყლის გაყვანილობა მწყობრში უნდა იყოს. თუ დაზიანებული ან გახეულია, დიდი შანსია, რომ პრობლემა უკვე ძრავაშიც იყოს. ამიტომ, კარგად შეამოწმეთ ყველა კაბელი და შლანგი.
დასკვნა
კბილანა ღვედი გაწყდა, ძრავა დაზიანდა - რა უნდა ვქნათ? თუ გარანტია აღარ გვაქვს, მძღოლს ბევრი ფულის დახარჯვა მოუწევს. შესაძლოა, სხვა, ჯანმრთელი ძრავის ჩადგმა უფრო იაფი დაგიჯდეთ, ვიდრე დაზიანებულის შეკეთება. გახსოვდეთ, რომ ქარხნული, ასე ვთქვათ გაუხსნელი ძრავა შეკეთებულ აგრეგატს სჯობია.